Conform legislatiei in vigoare, renuntarea la cumparare este aplicabila doar clientilor persoane fizice.
Conform O.U.G. 34/2014 privind regimul juridic al contractelor la distanta, care aproba ordonanţa, "Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului“.
Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, in termen de 14 zile de la denuntarea contractului. Se recomanda utlizarea aceluiasi serviciu de transport utilizat pentru receptionarea produselor.
Baralchim S.R.L va inapoia contravaloarea comenzii in cel mai scurt timp posibil de la primirea produsului returnat, dar nu mai tarziu de 14 zile.
Definitia contractului de vanzare (art. 2, 5.): orice contract in temeiul caruia profesionistul transfera sau se angajeaza sa transfere proprietatea asupra unor produse catre consumator, iar consumatorul plateste sau se angajeaza sa plateasca pretul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atat produse, cat si servicii.
Incheierea contractului are loc in momentul emiterii facturii fiscale si nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmarii automate de primire a acesteia.
Art. 12 mentioneaza ca exercitarea dreptului de retragere pune capat obligatiilor partilor contractuale. Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.
Prevederile OUG 34/2014 se aplica doar consumatorului definit ca orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii asa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa-o faca intr-un magazin; de exemplu, consumatorul ar trebui doar sa probeze un articol de imbracaminte, nu sa il poarte.
Returnarea banilor ori, dupa caz, inlocuirea produselor fara penalitati si fara invocarea unui motiv, se poate efectua in urmatoarele conditii:
- in cazul in care produsele au un sigiliu, acesta nu are voie sa fie desfacut - produsul trebuie returnat sigilat;
- starea aparatelor si produselor achizitionate trebuie sa fie la fel ca la achizitionarea / primirea lor, inclusiv ambalajele trebuie mentinute intacte.
Procedura de retragere din contract
Exercitarea dreptului de retragere
Consumatorul informeaza Baralchim S.R.L. cu privire la decizia de retragere din contract prin una din variantele: model formular (exemplu de mai jos) sau o declaratie neechivoca facuta pe un mediu durabil (hartie, mail sau fax). Consumatorul are la dispozitie 14 zile de la primirea produselor pentru a anunta retragerea din contract, daca produsele nu au fost utilizate.
Obligatiile care revin Baralchim S.R.L.
Rambursarea integrala a sumelor primite ca plata, inclusiv costurile livrarii in cazurile in care: produsul livrat nu corespunde specificatiilor din site ( cu conditia ca produsul sa nu fi fost utilizat ), produs nefunctional in primele 48 ore (2 zile lucratoare) de la receptie, produs livrat gresit (exceptand situatia in care consumatorul a ales in mod explicit un alt tip de livrare decat livrarea standard). Rambursarea sumelor se va face folosind aceleasi modalitati de plata rezonabil aplicabile (in cazul platii numerar la livrare, rambursarea se va face prin transfer in cont bancar transmis neechivoc de consumator). Indeplinirea obligatiei de rambursare se face face in termen de 14 zile lucratoare de la receptionarea produselor.
Obligatiile care revin consumatorului
Produsele sunt inmanate Baralchim S.R.L. personal sau predate unei persoane autorizate (curier desemnat) fara intarziere nejustificata si in decurs de maxim 14 zile de la anuntarea deciziei de retragere din contract. Consumatorul suporta costurile de returnare. Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor.
Exemple de produse si categorii de produse care vor fi supuse unor costuri suplimentare in vederea aducerii la conformitate/stare initiala:
- Produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri mecanice;
- Cazane / Distilatoare folosite sau cu urme de uzura: nu se aplica pentru cazanele sau alambic-urile care au fost utilizate necorespunzator ( nerespectarea instructiunilor de utilizare, supraincalzire, utilizarea focului pe cazanul gol, fara compozitie, etc), care se supun politicii de imposibilitate de returnare.
- Produse pentru bucatarie si servire ( vase si ustensile care prezinta urme de utilizare ) - nu se aplica pentru tigai, cratite, oale, ceaune care au fost utilizate necorespunzator(supraincinse sau pe foc mare), care se supun politicii de imposibilitate de returnare.
Pentru fiecare dintre aceste cazuri este necesar sa primim fotografii din care sa putem evalua punctual procedura si incadrarea in care va veti putea afla.
Retur de produse
Puteti solicita returul (sau inlocuirea) de produse in urmatoarele cazuri:
- Produsul livrat nu corespunde specificatiilor din site. Puteti solicita returnarea acestuia pentru inlocuire sau rambursarea integrala a contravalorii (in cazul in care produsul nu mai este disponibil).
- Produs nefunctional in primele 48 ore (2 zile lucratoare) de la receptie. In cazul in care produsul achizitionat a fost livrat nefunctional sau prezinta vicii de fabricatie, acesta va fi inlocuit cu un produs functional, in urma notificarii scrise sau prin prezentarea la sediu in termen de 48 de ore de la primirea produsului
- Produs in colet deteriorat. ATENTIE ! Toate coletele de la fabricadetuica.ro beneficiaza de Serviciul optional si platit de firma noastra de "Deschidere Colet la Livrare", fara exceptie ! Va rugam insistent ca la primirea expeditiei, sa deschideti coletul / coletele pentru a inspecta starea produselor, in fata Curierului Livrator. Pentru expeditiile ale caror colete sau produse din interiorul coletelor, se observa ca prezinta deteriorari vizibile la primirea prin curier, va recomandam sa refuzati receptia lor in cazul in care constatati ca acest defect este de natura sa puna in pericol buna functionare a produsului. Pentru dovezi, coletul si produsul trebuie fotografiate si obligatoriu se intocmeste un proces verbal impreuna cu reprezentantul firmei de curierat in care sa fie mentionata starea coletului/produsului din momentul livrarii. Fotografiile, impreuna cu procesul verbal se vor trimite la adresa de e-mail: contact@fabricadetuica.ro. Riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor va este transferat integral in momentul in care intrati in posesia fizica a produsului(conform OUG 34/2014, articolul 20), in lipsa acestor documente justificative. Orice reclamatii ulterioare receptiei produsului, in lipsa unui process verbal de constatare incheiat impreuna cu agentul de curierat, sunt nule. In cazul in care se utilizeaza un transportator insarcinat de catre consumator, riscul este transferat in momentul livrarii produselor catre transportator.
- Produse livrate gresit. In cazul in care s-a livrat alt produs decat cel comandat.
Urmatoarele produse NU vor putea fi returnate:
* Cazane si Alambicuri pentru tuica - daca in urma utilizarii nu exista un motiv intemeiat, justificat de nefunctionalitate / neconformitate.
( exemplu: "timp mare de distilare" - care este o variabila dependenta de factori externi precum calitatea borhotului, tipul de incalzire, etc - un timp optim acceptat si recomandat pentru distilare este de 3-5 ore; "tuica este tulbure" - variabila dependenta de apa din racitor care trebuie sa fie mereu rece in jumatatea inferioara a acestuia iar incalzirea cazanului sa nu fie fortata ci constanta pe tot parcursul distilarii, la o temperatura intre 85-95 grade pe termometru), etc;
* Tigai, Cratite, Oale, Ceaune dar si alte obiecte - daca in urma utilizarii/depozitarii se invoca motive ce nu se aplica vaselor confectionate din cupru sau cupru+staniu alimentar:
> "Schimb de culoare" - care este un fenomen natural si normal pentru acest tip de metal; Cuprul isi modifica culoarea chiar de la o zi la alta si mai ales prin utilizare cu surse de caldura;
> "Alimentele se lipesc" - Produsele noastre nu contin strat antiaderent, nu este specificat acest lucru in descrierea produselor;
Insa, pentru a evita lipirea, prinderea alimentelor, este recomandat sa se lucreze cu flacara mica ( in cazul plitelor cu gaz ) si cu temperaturi mai mici (in cazul plitelor electrice). Cuprul este cel mai bun termoconductor dupa argint si din acest motiv, prin pliantul trimis in fiecare colet, recomandam lucrul cu temperaturi mai scazute decat in cazul vaselor uzuale si deasemenea trebuie sa prevenim supraincingerea acestora, pentru a nu deteriora stratul de staniu alimentar(prezent la tigai si la cratite).
> "Stratul de staniu (cenusiu) s-a inverzit" - In acest caz, tigaia sau cratita a fost supraincinsa (total nerecomandat conform instructiunilor trimise fizic in colet), iar oxidul de cupru din stratul de baza, a patruns prin acest strat. Staniul, ca si inoxul, are rolul de a asigura prajitul in siguranta in tigai sau in cratite. Spre deosebire de inox care de multe ori este toxic, staniul alimentar are puritate de 100% in contact cu alimentele, insa este un strat care prin nerespectarea utilizarii vasului la foc mic sau prin curatarea cu substante/materiale abrazive, duce la deterioarea prematura.
Pentru mai multe detalii de utilizare si solutii ce ajuta cu succes la curatarea/intretinerea vaselor din cupru, recomandam sa cititi mai multe AICI.
Costurile de retur pentru situatiile prezentate mai sus (nu si in cazul renuntarii la cumparare) cad in sarcina magazinului nostru.
Solicitarile de retur se notifica pe site-ul nostru catre Departamentul Suport Clienti sau prin prezentarea la sediul Baralchim S.R.L cu produsul respectiv in termen de 48 de ore de la primirea produsului.
Returnarea produselor la sediul Baralchim S.R.L se poate face de luni pana vineri in intervalul 09:00 - 15:00. Va recomandam expedierea prin curier.
Mentiune
In toate cazurile de mai sus, cu exceptia celui referitor la defectele in perioada de garantie, produsele trebuie returnate in starea in care au fost primite, de preferat in ambalajul original si obligatoriu insotite de toate accesoriile si documentele originale. Deteriorarea produselor sau punerea intr-o stare ce face imposibila revanzarea lor, poate genera costuri de aducere la conformitate/stare initiala de pana la 100% din valoarea produsului.
Orice modificare a starii produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibila vanzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea unei proceduri de returnare supusa unor taxe administrative de readucere a produselor la starea in care au fost livrate; taxele sunt cuprinse intre 0 si 100% din valoarea initiala a produsului. Cuantumul taxei administrative va fi comunicat catre client la receptionarea produselor deteriorate/modificate.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Formular de Renuntare la Cumparare (Retragere din Contract)
Stimați clienti, prezentul formular se trimite înapoi completat doar dacă doriţi să vă retrageţi din contract.
– Către
[Fabricadetuica.ro(Baralchim srl), Dumbravei 17, Dumbrava Rosie, jud. Neamt, Tel: 0740532729; Fax: 0233.280.995; E-mail: fabricadetuica@gmail.com]
– Vă informez prin prezenta cu privire la retragerea mea din contractul referitor la vânzarea următoarelor produse :
.................................................................................................
– Comandate la data...............si Primite la data..........................
– Numele clientului(din comanda)................................................
– Adresa clientului(din comanda).................................................
– Data Completarii Prezentului Formular......................................
- Semnatura (doar în cazul notificarii pe hartie)............................
- Cont IBAN(pentru restituire contravaloare):................................
- Titular Cont:................................................................................